Model OCTA, poháněný 4,4litrovým mild-hybridním motorem V8 Twin Turbo, je nejextrémnějším a nejvýkonnějším Defenderem všech dob, jehož výkon 635 k a točivý moment až 750 Nm 1 umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy. Silně přepracované komponenty podvozku s inovativními technologiemi, včetně odpružení 6D Dynamics, zajišťují, že jeho dynamické schopnosti jsou posunuty na zcela novou úroveň. Nový Defender OCTA vybavený 22“ koly z lehké slitiny a celoročními pneumatikami dosahuje maximální rychlosti 250 km/h.
Defender OCTA sedí o 28 mm výš a má o 68 mm rozšířený rozchod kol, což zajišťuje vynikající výšku a stabilitu. Pro zajištění bezkonkurenční jistoty a kontroly v jakémkoli terénu, maximálního zdvihu jednotlivých kol při jízdě v terénu i minimálních náklonů při jízdě na silnici, patří mezi přepracované komponenty zavěšení delší a pevnější ramena a jedinečné aktivní tlumiče s externími akumulátory. Defender OCTA je rovněž vybaven vylepšenými brzdami s kotouči o průměru 400 mm a třmeny Brembo na přední nápravě a nejstrmějším převodem řízení ze všech dosavadních Defenderů, který zajišťuje okamžité a přesné reakce. A navíc se dokáže brodit hlouběji než jakýkoli předchozí sériový Defender - až do hloubky jednoho metru.
Veškeré schopnosti nového Defenderu OCTA, který umí samočinně rozpoznat, po jakém povrchu se pohybuje, a podle toho optimalizovat své dynamické nastavení, jsou zpřístupněny prostřednictvím vylepšených jízdních režimů. Vedle výchozího režimu Comfort poskytuje režim Dynamic maximální zážitek na silnici zaměřený na výkon tím, že upraví kalibraci řízení, plynu a podvozku vozu jediným stisknutím tlačítka na volantu. Dlouhým stiskem stejného tlačítka je aktivován režim OCTA, vůbec první režim Defenderu pro jízdu v terénu zaměřený na výkon. Byl speciálně vyvinut pro zajištění maximální kontroly nad vozem. Režim OCTA rovněž otevírá přístup k režimu Off-Road Launch pro optimální akceleraci na nezpevněném povrchu. A v kombinaci s nejnižším stupněm kontroly trakce (TracDSC nebo DSC off) aktivuje i jedinečné nastavení Off-Road ABS pro optimální brzdný výkon na nezpevněném povrchu.
Pro techničtější manévry v terénu má řidič i nadále k dispozici známé režimy systému Terrain Response se specifickým nastavením pro písek, bláto a vyjeté koleje, trávu, štěrk, sníh a pomalou jízdu po kamenech – v kombinaci s asistenčními systémy řidiče pro jízdu v terénu, jako je ClearSight Ground View, který účinně zprůhledňuje kapotu, abyste měli lepší výhled a jistotu mimo zpevněné cesty.
Impozantní vzhled a zaměření Defenderu do každého terénu získává u provedení Defender OCTA nový rozměr. Je vybaven 33“ pneumatikami, což jsou největší pneumatiky, které kdy byly na sériový Defender použity, včetně pokročilých terénních pneumatik Goodyear vyvinutých speciálně pro Defender OCTA. To si vyžádalo rozšířené podběhy kol, které doplňují pro jízdu v terénu optimalizovanou přední část karoserie s unikátním designem mřížky chladiče, jež pouští více vzduchu pod kapotou do motorového prostoru. Nový zadní nárazník s integrovanými čtyřmi koncovkami výfuku, odolnou ochranu podvozku včetně přední ližiny z hliníkové slitiny s grafitovým povrchem a odkrytá přední a zadní tažná oka s povrchovou úpravou Phosphor Bronze.
Paleta barev Defenderu OCTA zahrnuje dva nové exkluzivní prémiové metalické laky: vedle Carpathian Grey a Charente Grey mají všechny Defendery OCTA kontrastní střechu a zadní dveře v lesklé barvě Narvik Black. Klienti si mohou svůj vůz dále přizpůsobit volitelnou matnou ochrannou fólií, která zvyšuje ochranu karoserie v náročných podmínkách a zároveň dodává vozu sofistikovaný vzhled, jenž podtrhne jeho výraznou siluetu a propracovaný povrch. Odstín Faroe Green je exkluzivně k dispozici pro Defender OCTA Edition One, stejně jako detaily s povrchovou úpravou Chopped Carbon Fibre. Tato velice výrazná povrchová úprava, která zahrnuje recyklované suroviny, se objevuje na nápisu na kapotě Defenderu, na rámečcích mřížek na blatnících a na rámečcích výdechů na kapotě, jakož i na opěradlech předních sedadel a obložení středové konzoly uvnitř vozu.
Uvnitř se nový Defender OCTA vyznačuje vybranými prvky. K dispozici jsou dvě vysoce odolné varianty čalounění Ultrafabrics PU – o 30 % lehčí než tradiční kůže. Toto čalounění sedadel je standard pro Defender OCTA Edition One, ve dvoubarevném provedení Khaki a Ebony, s 3D textilií a minimalistickým, bezešvým vzhledem. Standardní výbavou interiéru Defenderu OCTA je nová semi-anilinová kůže Burnt Sienna s textilním čalouněním Kvadrat v barvě Ebony. Alternativně může být jakýkoli Defender OCTA vybaven čalouněním Ultrafabrics PU v barvách Light Cloud a Lunar nebo semi-anilinovou kůží v barvě Ebony.
Vpředu je Defender OCTA vybaven zcela novými sedadly Performance s výraznější boční oporou a integrovanými opěrkami hlavy. Těsné spojení Defenderu s hudbou se dostává do popředí díky pohlcujícímu audio systému Body and Soul Seat, který je v Defenderu k dispozici poprvé. K dispozici je rovněž šest wellness programů, které v závislosti na jejich preferencích pomáhají cestujícím relaxovat nebo zlepšují jejich kognitivní reakce na cestách.